Het begin van de derde week - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Jordie Sparidaans - WaarBenJij.nu Het begin van de derde week - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Jordie Sparidaans - WaarBenJij.nu

Het begin van de derde week

Door: Jordie Sparidaans

Blijf op de hoogte en volg Jordie

12 September 2014 | Zweden, Kalmar

Hej, hur är det? Ja, hetgeen waarvoor ik gekomen ben, namelijk studeren, gaat tot zover prima! Ik heb maar 6 uur per week les en dus enorm veel vrije tijd. Tot nu toe heb ik alleen maar Zweedse les, maar we gaan wel vrij snel door de stof heen. Zo kan ik, als het goed is, mezelf al presenteren, de tijd van de klok opzeggen, alle getallen en algemene woorden en zinnetjes lezen en opzeggen. Ik houd het wel allemaal netjes bij en doe na iedere les even alles herhalen (tijd genoeg namelijk).
Verder doe ik natuurlijk veel meer dingen dan alleen studeren. Zo hadden we een "final dinner" om de introductieweek af te sluiten. We moesten allemaal in formele kleding komen. We kregen dan te eten in een hotel aan de kust van Kalmar. Erg mooi uitzicht. Alle internationale studenten mochten daar aanwezig zijn, en ook nog een aantal Zweedse studenten. We hebben heerlijk gegeten. Na dit diner zijn we met een grote groep mensen naar de lokale pub gegaan. Het was enorm gezellig en we hebben ook op dat moment spontaan besloten om de volgende dag naar het eiland Öland te gaan.
De volgende ochtend zijn we met zo'n, jawel, 6 auto's vol vertrokken naar Öland. Er wilde steeds meer en meer mensen mee. Na ongeveer 2 uur rijden zijn we terecht gekomen op het mooiste strand van heel het eiland. Het was die dag enorm zonnig en lekker warm (ongeveer 23 graden). Zo hebben we met de hele groep, van ongeveer 30 mensen, op het strand gelegen en gepicknickt. 's Avonds zijn we weer teruggereden en ben ik op tijd naar bed gegaan. Ik was gesloopt haha.
Het begin van de week heb ik me lekker rustig gehouden en heb ik veel programma's teruggekeken.
We kregen te horen dat woensdag dé studentenavond is hier in Zweden. We zijn naar een kroeg/ restaurant/ nachtclub gegaan, die ook heel bekend is bij de Zweedse studenten. Deze nachtclub ligt midden in het centrum van Kalmar. Weer hadden we met een paar mensen afgesproken om daar naar toe te gaan. Ik kan jullie zeggen, het was een te gekke avond!! Ik heb me goed geamuseerd en we zijn uiteindelijk tot sluitingstijd gebleven.
Tot zover mijn tweede reisverslag! De leukste foto's kunnen jullie terugvinden op mijn Facebookpagina.

Groetjes en tot snel!

Jordie

  • 12 September 2014 - 20:33

    Mamma :

    Uiteraard ben ik van dit alles al lang op de hoogte maar mooi om dit ook met andere te delen.

  • 12 September 2014 - 20:38

    Yamie:

    Broertje!!

    Fijn om alle leuke dingen te lezen!:) Met zoveel tijd is het misschien leuk om met wat jongeren leuke dingen te gaan ondernemen. Ook met Zweedse studenten kun je lekker wat gaan drinken, heel goed voor je Zweeds, haha. Je leert hierdoor echt jezelf kennen en dat is heel erg goed!:)
    Wij komen je heel snel opzoeken, dus zorg maar dat alles netjes is!:)

    xxxx

  • 12 September 2014 - 20:39

    Mamma :

    Uiteraard ben ik van dit alles al op de hoogte, maar je schrijft het er leuk op en zo kun je het met andere delen. Dat Zweeds spreken gaat jou super goed af, dat heb ik wrl gehoord. Je doet het goed zoon. Ga zo door! Kus mamma xxx

  • 12 September 2014 - 20:40

    Pappa:

    Zoals we lezen gaat het goed en geniet nu maar van die mooie tijd in dat mooie Zweden. Kus pap

  • 12 September 2014 - 21:59

    Riet Van Rielmm:

    Zo te horen gaat het goed, leuke groep dat stelletje bij elkaar, mooie foto, s die je op facebook hebt gezet. Verder vele groeten van oma en een dikke kus.

  • 13 September 2014 - 00:42

    RubyEn :

    Love it je vervaren te lezen! Je amuseert je goed met nwe vrienden en vriendinnen! Top! Geniet maar zolang t kan! Have fun en take care! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordie

Zoals de meeste wel zullen weten, vertrek ik 27-08-2014 naar Zweden/ Kalmar. Ik ga daar vijf maanden lang studeren. Ik wil jullie graag van alles op de hoogte houden door deze blog bij te houden. Hopelijk vinden jullie dit ook leuk! Groetjes Jordie

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 2294

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 19 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: